Wednesday 15 November 2017

Hong Kong Alternativer Handel


Den spesielle administrative regionen (SAR) i Kina og den tidligere portugisiske kolonien Macao er et populært utfluktsmål for besøkende til Hong Kong. Macau blir raskt og enkelt nådd fra Hong Kong ved hyppige raske fergetjenester, og for de mer tidsbevisste og velstående, med helikopter. Imidlertid har planer om å gjenopplive en planlagt sjøflyvningstjeneste, sist sett i 1950-tallet, fra 2014 mislyktes til å oppnå fullførelse. Hyppige høyhastighets ferge tjenester ply Hong Kong - Macau ruten. Over, TurboJET katamaran på en times reise fra Macaus Outer Harbour Ferry Terminal til Hong Kong Macau Ferry Terminal på Sheung Wan på Hong Kong Island MACAU ENTRY KRAV Besøkende av nesten alle nasjonaliteter kan nyte et visumfritt opphold på mellom 30 og 90 dager . For de fleste nasjonaliteter som ikke er elegante for visumfritt opphold, er visum til ankomst tilgjengelig for avgift, selv om fra og med 1. juli 2010 ble elegansen for visum ved ankomst trukket tilbake til statsborgere (unntatt Hong Kong ID-kortinnehavere) av Bangladesh, Nepal, Nigeria, Pakistan, Sri Lanka og Vietnam. Fullstendig informasjon om gjeldende visumkrav finnes på Macau Government website. Pass er obligatorisk og må ha en gyldighet på minst 30 dager fra datoen for innreise til Macau. Besøkende fra Hong Kong til Macau passerer gjennom innvandring og tollformaliteter når de forlater Hong Kong, inn i Macau og vice versa. Siden 10. desember 2009, i henhold til gjensidige ordninger mellom de respektive regjeringer, har innbyggerne i Hong Kong og Macau vært i stand til å registrere seg for å bruke et automatisert clearingssystem som tillater dem å bruke e-kanaler og unngå at det er nødvendig å fullføre ankomst - og avgangskort når de reiser mellom de to byene. Hyppige besøkende til Hong Kong, som er registrert for å bruke Frequent Visitor e-Channels, kan også bruke Hong Kong Immigration Frequent Visitor e-kanaler på Hong Kong Macau fergeterminal og Kina Ferry Terminal FERRY TERMINALS - Hong Kong HONG KONG MACAU FERRY TERMINAL , Shun Tak Center, Connaught Road Central, Sheung Wan, Hong Kong Island KINA FERRY TERMINAL, Canton Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon SKYPIER, HONG KONG INTERNATIONAL LUFTFART (for internasjonale transittpassasjerer som bare gjør flysjøforbindelser gjennom Hong Kong internasjonale flyplass. forbli flyplassbegrenset område under transitt. Det er ikke tilgang til SkyPier fra flyplassens ubegrensede område) TUEN MUN FERRY TERMINAL, Tuen Mun Promenade, Tuen Mun, New Territories. Ny tjeneste begynte å fungere 28. januar 2016 (se nedenfor). FERRY TERMINALS - Macau MACAU UTEN HARBOR FERRY TERMINAL (også kjent som Macau Maritime Ferry Terminal), Avenida de Amizade, Macau TAIPA TEMPORARY FERRY TERMINAL, Estrada de Pac On, Taipa, Macau en ny, permanent Taipa fergeterminal forventes å åpne i midten -2013 FERRY OPERATORS OG ROUTER TurboJET rask katamaran racing gjennom Adamasta Channel mellom Chi Ma Wan halvøya Lantau Island og Cheung Chau på vei fra Macau til Hong Kong HONG KONG MACAU FERRY TERMINAL, SHEUNG WAN, HK ISLAND TIL MACAU MARITIME (YTRE HAVEN ) FERRY TERMINAL, MACAU TurboJET driver en flåte med jetfoils og katamaraner fra Hong Kong Macau fergeterminal ved Shun Tak Center på Sheung Wan på Hong Kong Island. Terminalen ligger en kort avstand vest for Central Ferry Piers, og serveres av Sheung Wan MTR Station. Dette er den travleste og mest populære ruten med avganger hvert 15. minutt fra 07.00 til midnatt, og øker til hvert 5. minutt i toppetider. Mellom midnatt og 07-00-tjenester opereres med mellom 30 og 90 minutters intervaller. Reisen tar ca en time. Reisende kan komme til Hong Kong Macau Ferry Terminal, kjøpe billetter og vanligvis være i stand til å reise på en av de neste en til tre seilingene. Men på bestemte tidspunkter, spesielt helger, helligdager eller under spesielle arrangementer som Macau Grand Prix-tjenester, kan etterspørselen etter billetter bli svært høy, og det kan være å foretrekke å foreta forhåndsbestilling. Setefordeling gjøres ved avgangsporten omtrent ti minutter før avreise. For hver avgang er det en ventekø, og det er ofte mulig å få en tidligere avreise ved å bli med i ventekøen, som ligger nær setefordelingsskranken ved avgangsporten. Economy class hytte er komfortabel og passer de fleste passasjerer krav. Snacks og drikke kan kjøpes om bord. FARES (ECONOMY CLASS) - EFFEKTIVT FRA 8. OKTOBER 2014. Farestruktur er basert på dato og klokkeslett for seiling. HONGKONG TIL MACAU Dag Service på hverdager HK164 Dagstjeneste i helger og helligdager HK177 Nattjeneste HK200 MACAU TIL HONG KONG (prisene er lavere i denne retningen siden Macau-avgangsskatten ble slettet av Macau-regjeringen i september 2011) Dagstjeneste på hverdager HK153 Dagstjeneste i helger og helligdager HK166 Nattjeneste HK189. DAGSTIDER Dagservice - 8. oktober til 31. januar 07-00 til 17-00, 1. februar til 31. mars og 1. september til 7. oktober 07-00 til 17-30, 1. april til 31. august 07.00 til 18.00 natt Service - 8. oktober til 31. januar 17-15 til 06-30, 1. februar til 31. mars og 1. september til 7. oktober 17.45 til 06-30, 1. april til 31. august 18-15 til 06-30 Den fulle timeplanen og Priser for andre klasser kan ses på TurboJET nettsiden. HONG KONG INTERNATIONAL LUFTHAVS SKYPIER TIL MACAU MARITIME (UTEN HAVEN) FERRY TERMINAL, MACAU TurboJET opererer også en katamaran service fra Skypier på Hong Kong International Airport til Macau Maritime Ferry Terminal. Denne tjenesten gjør at passasjerer som ankommer HKIA til transitt til Macau uten å passere gjennom Hong Kong Innvandring, Toll eller Bagasje Reclaim, og på samme måte tillater passasjerer fra Macau å sjekke inn på Macau Ferry Terminal for å unngå HK Innvandring og Toll ved transitt via HKIA. Tjenesten er kun tilgjengelig for transittpassasjerer som gjør luftveisforbindelser gjennom HKIA. Reisetiden er ca 70 minutter. FARES (ECONOMY CLASS) - EFFEKTIVT FRA 8 OKTOBER 2014 Billetter kan fås fra fergeoverføringsdisken på flyplassen. Tidsplan og priser er tilgjengelig på TurboJetwebsite. Mer informasjon om fergetjenester fra Hong Kong International Airport. Skypier prosedyrer finner du her TurboJET Jetfoil interiør øverste dekk Økonomiklasse CHINA FERRY TERMINAL, TSIM SHA TSUI, KOWLOON TIL MACAU MARITIME (YTRE HARBOUR) FERRY TERMINAL , MACAU Shun Tak - Kina Travel Macau Ferries Limited (TurboJET) driver en flåte av katamaraner fra China Ferry Terminal på Tsim Sha Tsui i Kowloon, under TurboJET-merket. Shun Tak, som også driver TurboJET-tjenester fra Hong Kong Macau Ferry Terminal og Hong Kong International Airport, kjøpte First Ferry (Macau) og fartøyene fra New World First Holdings Limited i august 2011. Shun Tak annonserte at dagens seilingsplaner skal opprettholdes. China Ferry Terminal ligger på China HK City, Canton Road, like nord for Harbor City Shopping Mall. Den nærmeste MTR-stasjonen er Tsim Sha Tsui (avkjørsel A1) ca 10 minutters gange eller terminalen kan nås med buss 3C, 14 og 238X. En standard daglig tidsplan operert hele året rundt siden januar 2009 med seilinger fra Tsim Sha Tsui og Macau, som opererer med 30 minutters mellomrom fra 07:00 til 10-30 pm daglig. Men i slutten av 2016 ble antall daglige seilinger redusert fra 32 til 18 og tjenesten opererer ved 306090 minutters frekvens. Reisetiden er ca 60 minutter. FARES (ECONOMY CLASS) - EFFEKTIVT FRA 30. NOVEMBER 2014. Farestruktur er basert på dato og klokkeslett for seiling. HONG KONG TO MACAU Dagstjeneste på hverdager HK164 Dagstjeneste i helger og helligdager HK177 Nattjeneste HK200 MACAU TIL HONG KONG (prisene er lavere i denne retningen siden Macau-avgangsskatten ble slettet av Macau-regjeringen i september 2011) Dagstjeneste på hverdager HK153 Dagstjeneste i helger og helligdager HK166 Nattjeneste HK189 SERVICETIDER Dagservice - 8. oktober til 31. januar 07-00 til 17-00 , 1. februar til 31. mars og 1. september til 7. oktober 07-00 til 17-30, 1. april til 31. august 07.00 til 18.00 natt service - 8. oktober til 31. januar 17-15 til 06-30, 1. februar til 31. mars og 1. september til 7. oktober 17-45 til 06-30, 1. april til 31. august 18-15 til 06-30 For detaljert rutetabell og billettinformasjon for andre klasser, se Ex-First Ferry Catamaran som nå drives av Shun Tak - Kina Reise Macau Ferries Ltd (TurboJET). I august 2011 ble New World First Ferry Macau overtatt av Shun Tak som eier TurboJET, og opererer også tjenester til Macau. Siden midten av 2012 har alle ex-First Ferry-båtene på Kinas fergeterminal, Kowloon til Macau-ruten, blitt rebranded i TurboJETs kjente, røde og hvite lever. TUEN MUN FERRY TERMINAL, TUEN MUN TIL MACAU MARITIME FERRY TERMINAL (MACAU HARTER FERRY TERMINAL) NY TJENESTE TJENESTERT 28. JANUAR 2016. Fire seilinger hver vei daglig, økt til syv seilinger hver vei daglig fra 1. mars 2016. TurboJET høyhastighets katamaran venter på avgang fra Tuen Mun Ferry Pier FARES (ECONOMY CLASS) - EFFEKTIVT FRA 28. JANUAR 2016. Farestruktur er basert på dato og klokkeslett for seiling HONG KONG TO MACAU Dagstjeneste på hverdager HK164 Dagstjeneste i helger og helligdager HK177 Nattjeneste HK200 MACAU TIL HONG KONG (prisene er lavere i denne retningen siden Macau-avgangsskatten ble slettet av Macau-regjeringen i September 2011) Dagstjeneste på hverdager HK153 Dagstjeneste i helger og helligdager HK166 Natttjeneste HK189 priser ekskluderer fergeterminasjonsavgift på HK28 per billett NIGHT TJENESTER 8. oktober til 31. januar 17-10 til 06-30, 1. februar til 31. mars og 1. september til 7. oktober 17-40 til 06-30, 1. april til 31. august 18-10 til 06-30 For passasjerer som reiser fremover fra Tuen Mun til Hong Kong International Airport, TurboJET tilbyr en landtilkoblingstjeneste til en billettpris på HK100 med en reisetid på 30 minutter med virkning fra 12. april 2016 08-10-seilingen fra Tuen Mun vil operere til Taipa Midlertidig Ferge Terminal i Macao (og ikke Macau Outer Harbour Ferry Terminal) og 16-10 seiling fra Macau vil operere fra Taipa Midlertidig Ferge Terminal i Macau og ikke Macau Outer Harbor Ferry Terminal. Den fullstendige timeplanen og prisene for andre klasser kan ses på TurboJET-nettstedet. COTAI WATER JET Cotai Water Jet Høyhastighets katamaran Cotai Water Jet (tidligere Cotaijet) startet operasjonstjenester mellom Hong Kong Macau Ferry Terminal i Sheung Wan og Macau 1. desember 2007 Etter åpningen av det venetianske feriestedet på The Cotai Strip i Macau. Tjenesten drives av CKS (Chu Kong Passenger Transport) for Cotai Water Jet Macao, et firma kontrollert av Las Vegas Sands Corp og Macau Company Giant Dragon. Tjenesten ble suspendert fra 11. desember 2007 etter bare ti dager etter operasjonen etter domstolsintervensjon etter innvendinger mot anbudsprosessen. Den 18. januar 2008 løftet Macau Intermediate Court imidlertid foreløpig forbudet og tjenesten ble gjenopptatt søndag 20. januar 2008. Den 19. februar 2009 besluttet Macaus Court of Second Instance tjenesten ulovlig for Macau-regjeringen å ha gitt tjenesten til CotaiJet uten offentlig anbud . Las Vegas Sands appellerte til avgjørelsen og tjenestene fortsatte å operere. Domstolens avgjørelse skyldtes en søksmål fra North West Express, som ble nektet tillatelse til å operere en fergetjeneste mellom Tuen Mun og Macau i 2006 (men ble senere tildelt en lisens og begynte å fungere i april 2011). I januar 2010 ble CotaiJet til slutt tildelt en 10-årig lisens fra Macau SAR Government, slik at selskapet kunne operere den eksisterende ruten og ytterligere ruter til China Ferry Terminal, Kowloon og Hong Kong International Airport Skypier med tjenester på disse ruter som starter i februar 2010 og Juli 2010 henholdsvis. HONG KONG MACAU FERRY TERMINAL, SHEUNG WAN, HK ISLAND TIL PAC ON (TAIPA) TIDLIG FERRY TERMINAL, MACAU Tjenester opererer fra Hong Kong fra 06-30 til 23-59 og fra Macau fra 07-00 til 03-00 med mellomrom av hovedsakelig 30 minutter på dagtid og hovedsakelig 3060 minutter om natten. og deretter med intervaller på 3060 minutter til 11-17. Reisetid er omtrent en time med en gratis 5 minutters bussforbindelse til og fra Den venetianske fra Taipa Midlertidige Ferge Terminal. Økonomiske priser ble revidert 8. oktober 2014, og fra Hong Kong er HK165 på hverdager. HK177 i helger og helligdager og HK201 for nattesøk (fra 18,00). Priser fra Macau til Hong Kong er MOP154 ukedager, MOP167 helger og helligdager og MOP190 natt (fra 18-00). Tidsplan HONG KONG MACAU FERRY TERMINAL TIL MACAU Ytre Harbour FERRY TERMINAL, MACAU Det er bare en daglig seiling på denne ruten, avgang Hong Kong kl 7. Økonomisk billettpris er HK165 på hverdager og HK177 i helger og helligdager CHINA FERRY TERMINAL, TSIM SHA TSUI, KOWLOON TIL MACAU UTEN HARBOR FERRY TERMINAL, MACAU Det er bare en daglig seiling på denne ruten, avgang Hong Kong kl 10, uten returreise . Økonomisk billett fra Hong Kong er HK165 på hverdager og HK177 i helger og helligdager. Reisetid om en time KINA FERRY TERMINAL, TSIM SHA TSUI, KOWLOON TO PAC ON (TAIPA) MIDLERTIDIG FERRY TERMINAL, MACAU Det er seks dagers seilinger fra Hong Kong på denne ruten mellom klokka 8 og kl. 30.00, med bare en returreise fra Macau klokken 17.00. Økonomisk billett fra Hong Kong er HK165 på hverdager og HK177 i helger og helligdager. Fra Macau fare er MOP154 på hverdager og MOP167 i helger og helligdager. Reisetid ca. en time. MACAU MARITIME (YTRE HARBOUR) FERRY TERMINAL, MACAU TIL HONG KONG INTERNATIONAL LUFTHAVN (SKYPIER) Denne tjenesten er for passasjerer fra Macau og transitt gjennom Hong Kong International Airport for å gjøre flyforbindelser uten å passere gjennom Hong Kong Innvandring, Toll eller Bagasje Reclaim. Tjenesten har imidlertid blitt redusert til bare en enkelt reise hver dag som avgår Macau kl. 8-45. Økonomisk pris MOP256. Reisetid ca 65 min. Timetable - og airsea-overføringsprosedyre HONG KONG INTERNATIONAL LUFTFARTYG SKYPIER TIL PAC PÅ (TAIPA) MIDLERTIDIG FERRY PIER, MACAU Det er tre daglige seilinger fra Hong Kong International Airport og seks seilinger fra Macau på denne ruten, som passerer passasjerer gjennom Hong Kong International Airport (HKIA) og lar passasjerer ankomme til HKIA for transitt til Macau uten å passere gjennom Hong Kong Immigration, Customs or Baggage Reclaim. På samme måte kan passasjerer fra Macau sjekke inn Taipa Midlertidig Ferge Terminal for å unngå HK Innvandring og Toll ved transitt via HKIA. Tjenesten er kun tilgjengelig for transittpassasjerer som gjør sjøforbindelser gjennom HKIA. Reisetiden er ca 65 minutter. Economy fare HK254 fra HKIA, MOP256 fra Macau. Tidsplan og airsea overføringsprosedyre Cotai Water Jet Catamaran av Cheung Chau på sin reise til Hong Kong HONG KONG NORTH WEST EXPRESS BEGRENSET (HKNWE) SERVICE SUSPENDERT INDEFINITELT MED VIRKNING FRA JULI 2012. TUEN MUN FERRY PIER REPOSESSERT AV HONG KONG REGERING FRA 10. SEPTEMBER 2012 En ny tjeneste som drives av Hong Kong MACAO HYDROFOIL COMPANY LIMITED (TURBOJET) KOMMER TILBAKE OPERATING DENNE RUTEN DEN 28. JANUAR 2016 (se ovenfor) TUEN MUN FERRY TERMINAL, TUEN MUN TIL MACAU MARITIME FERRY TERMINAL (MACAU UTEN HARBOR FERRY TERMINAL) Hong Kong North West Express (HKNWE) ble tildelt operasjonell lisens for tjenester mellom Tuen Mun Ferry Terminal i nordvest New Territories og Macau Maritime Ferry Terminal (også kjent som Macau Outer Harbour Ferry Terminal) tidlig i 2011 og tjenester startet 15. april 2011. Selskapet, som tidligere har betjent en enkelt daglig tjeneste til Shekou fra Tuen Mun, hadde søkt lisens fra Macau-regjeringen om å betjene servi ces til Macau siden 2003 og ble sist nektet tillatelse i 2006. I juli 2012 ble tjenestene suspendert på ubestemt tid med rapporter at HKNWE skyldte HK4.7 millioner i ubetalte leie for Tuen Mun Ferry Pier til Hong Kong-regjeringen. I september 2012 ble det bekreftet at tjenesten ikke ville gjenopptas, og regjeringen tok opptak av ferjeporten fra 10. september 2012. Hong Kong North West Expresser to 300-seters raske katamaraner på Tuen Mun Ferry Terminal før denne tjenesten slutte å fungere i Juli 2012. Hongkong-regjeringen tok repossession av Tuen Mun Ferry Pier i september 2012. TurboJET vil starte driftstjenester på denne ruten fra 28. januar 2016 Tuen Mun Ferry Terminal ligger på 148 Wu Chui Road, Tuen Mun. Det serveres av MTR Ferry Pier Terminus Light Rail Station. Passasjerer som reiser på MTR West Rail kan bytte til Light Rail på Yuen Long Terminus, Tin Shui Wai, Siu Hong og Tuen Mun West jernbanestasjoner. Følgende KMB bussruter avslutter ved Tuen Mun Ferry Pier 59A fra Sham Shui Po (Yen Chow Street) 59M fra Tsuen Wan MTR Station 59X fra Mong Kok East MTR Station Tuen Mun Ferry Pier serveres også av Fortune Ferry Company Tai O - Sha Lo Wan - Tung Chung - Tuen Mun ferge som har en begrenset tjeneste, men kan være praktisk for passasjerer som reiser fra Lantau Island MACAO DRAGON (OPPDRAGET 15. september 2011) Macao Dragon, et datterselskap av Giant Dragon Sea Transportation Company, startet driften den 10. juli 2010, men opphørte operasjonen 15. september 2011. Selskapet, som drev fire daglige seilinger hver vei ved hjelp av raske katamaraner på 1200 seter, hevdet at den ikke kunne operere en levedyktig virksomhet på grunn av restriksjoner på passasjerkvoter. Macau-regjeringen utstedte i utgangspunktet en lisens for fartøy til å transportere maksimalt 1.152 passasjerer, men dette ble senere begrenset av Macau Maritime Administration til maksimalt 750 passasjerer på seilinger fra Hong Kong og 600 for returreisen fra Macau. Macao Dragon undergraver vesentlig sine konkurrenter, og tilbyr enveiskostnader fra HK88. Tjenesten hadde utnyttet to store 1200 seters multi-dekks rask katamaranferger opprinnelig bygget for en spansk operatør som ikke kunne ta imot, og opererte samme rute som CotaiJet-tjenesten fra HK Macau fergeterminal på Hong Kong Island til Pac On Midlertidig Pier på Cotai Strip i Macau. Macao Dragons to ferger, Shen Long og Tian Long, ble beslaglagt i september 2011 av advokater som fungerte for Bank of China og forblev forankret i Victoria Harbour til de ble solgt i mars 2012 for HK80 millioner hver til en navngitt kinesisk fastlands-kjøper. Det antas at fartøyene skal være basert på Hainan Island. Kortvarig Macao Dragon-ferge sett kort før serviceutløpet i september 2011 CKS (CHU KONG PASSENGER TRANSPORT CO LTD) opererer en flåte av høyhastighets katamaraner langs flere ruter fra Hong Kong til ulike Pearl River Delta-porter, inkludert to ruter fra SkyPier på Hong Kong International Airport (HKIA) til Macau. Tjenestene som drives av CKS fra HKIA til Macau er Coita Water Jet (se ovenfor) tjenester fra HKIA til Macau, som CKS også opererer under eget navn. Disse ruter er kun tilgjengelige for passasjerer som går gjennom HKIA til Macau. HONG KONG INTERNATIONAL LUFTHAVS SKYPIER TIL TAIPA TEMPORÆR FERRY TERMINAL, TAIPA, MACAU Det er en daglig seiling fra Hong Kong International Airport SkyPier og fem daglige seilinger fra Macau med en reisetid på ca 50 minutter. Økonomiske priser er HK246 Hong Kong til Macau og HK248 Macau til Hong Kong. Passasjerer som kommer til HKIA kan flytte til Macau uten å passere gjennom Hong Kong Innvandring, Toll eller Bagasje Reclaim. På samme måte kan passasjerer fra Macau sjekke inn på Macau Ferry Terminal for å unngå HK Innvandring og Toll ved transitt via HKIA. Tidsplan MACAU MARITIME (YTRE HAVEN) FERRY TERMINAL TIL HONG KONG INTERNATIONAL LUFTHAVS SKYPIER Det er bare en seiling daglig fra Macau med en reise tid på ca 50 minutter. Økonomisk billettpris er HK248. Passasjerer som kommer til Macau, kan overføre til internasjonale flyvninger fra Hong Kong International Airport uten å passere gjennom Hong Kong Immigration, Customs or Baggage Reclaim. Timetable SKY SHUTTLE HELICOPTER SERVICE Løft på Hong Kong Macau ferge terminal, Sheung Wan for Sky Shuttle helikopter overskrift for Macau Sky Shuttle Helicopters Ltd driver en helikopter skytteltjeneste mellom Shun Tak Center på Sheung Wan på Hong Kong Island (Hong Kong Macau Ferry Pier ) og Macau Ferry Terminal med en flåte på seks Agusta Westland (AW) 139 helikoptre. Selskapet installerte en andre helipad på Hong Kong Macau fergeterminal i 2009. Fly opererer daglig med 30 minutters mellomrom fra 9-30 til 22-59 fra Hong Kong og 9-00 til 22-30 fra Macau. Reisen tar 15 minutter. Prisene er HK4300 hver vei eller HK4800 hver vei på utpekte ferier. Fullstendig informasjon kan bli funnet på Sky Shuttle-nettstedet. LOKAL TRANSPORT IN MACAU Macau Maritime Ferry Terminal serveres av Macau Bus Ruter 3, 10a, 12 og 28A, og drosjer er billige og med rikelig forsyning. Detaljer om lokale bussforbindelser i Macao De fleste kasinoer, inkludert Den venetianske, Sands og MGM Grand, opererer gratis buss til og fra fergeterminalen. SEAPLANE SERVICES (Waterfront Air avsluttet handel 23. desember 2014) Shenzhen-baserte Waterfront Air planla å begynne å drive en planlagt sjøflytjeneste i 2014 fra en ny Kai Tak Waterfront Aerodrome til Pak On Ferry Terminal nær Cotai Strip i Macau. Selskapet, medgrunnlagt av Peter de Kantzow, hvis far var medstifter av Cathay Pacific, og den kanadiske forretningspartneren Michael Agopsowicz, arrangerte et partnerskap med Shenzhen Airport Authority for å gi et knutepunkt og vedlikeholdsbase for tjenestene. Tjenesten hadde støtte fra Hongkong-regjeringens turistkommisjon, som gir merverdi til havnen. Piloter skulle rekrutteres fra Canada og Australia, og det ble også planlagt tjenester mellom Shenzhen og andre Pearl River-destinasjoner. I desember 2012 var selskapet under forutgående godkjenning fra kinesiske luftfartsmyndigheter. Hongkong - Macau-tjenesten skulle ha benyttet en flåte av leide Twin Otter DHC-6 serie 300 flyplane for å operere 20 fly daglig for 1520-minutters flytur. Flyene skulle konfigureres til å ta 2 piloter og 16 passasjerer med en bagasjeromgift på 10 kg hver. Eventuelle overskytende bagasje skulle ha fulgt av ferge. Planene ble forventet å fly på en høyde på ca 150 meter for å tillate passasjerer å nyte utsikten. Selskapet hadde til hensikt å belaste en engangsbillett på HK1800. Ruteflyvningstjenester ble tidligere operert mellom Hong Kong og Macau av Macau Air Transport Company fra slutten av 1940-tallet til desember 1962. Macau Air Transport Company, som ble grunnlagt av Sydney Kantzow og Roy Farrell, medstiftere av Cathay Pacific, brukte i utgangspunktet Catalina-flybåter og senere, Piaggio PI36 6-seters tvillingmotorfly til silting opp av Macau havnen gjorde landing for vanskelig. For informasjon om fremtidig operasjonell utvikling se Waterfront Air opphørt handel i desember 2014 uten å ha startet driften av noen tjenester. Finn masterstudier i Hong Kong (SAR) Om Hong Kong (SAR) Hong Kong er en liten, men dynamisk by som ligger sørøst for Fastlands-Kina, tilstøtende provinsen Guangdong. Den danner en trekant med Macau i vest og Guangzhou til nordvest i Pearl River Delta. Hong Kong sprer seg over 1.104 kvadratkilometer. Hong Kong Island og Kowloon-halvøya ligger i kjernen av byen, omkringliggende berømte Victoria Harbour, en av verdens mest berømte dype vannhavner. Dette er hvor du kan se Hong Kong039s berømte skyline og oppleve bydynamikken på sitt aller beste. For tiden er byens befolkning over 7 millioner. Folk av kinesisk nedstigning utgjør det store flertallet av befolkningen. Det kinesiske flertallet danner kjernen i den lokale kulturen. Likevel er Hong Kong en kosmopolitisk by med en betydelig utenlandsk befolkning. Det er omtrent 500 000 mennesker fra forskjellige deler av verden som bor her for utdanning, sysselsetting, forretninger, etc. Indonesia, Filippinene, Britisk, Amerikansk, Thai, Indisk, Japansk, Australsk, Pakistansk og Nepalsk danner de fleste utenlandske befolkningene her. Det er tegn på menneskelig bosetting i Hong Kong fra neolittiske tider. For flere tusen år siden, var folk her på jakt, fiske og gjort utsøkte steinutskjæringer. Byen var en britisk koloni fra 1842 til 1997. Kina antok suverenitet av Hong Kong i 1997, siden da ble byen formelt omdøpt som quotHong Kong Special Administrative Region of People039s Republic of Chinaquot. Hong Kong039s økonomi er preget av frihandel, lav beskatning og minimumstiltak fra statens side. Hong Kong er en av de største handelsøkonomiene i verden. Hong Kong er også en stor tjenesteøkonomi, med særlig sterke forbindelser til Fastlands-Kina og resten av Asia-Stillehavsregionen. Hong Kong039s klima er subtropisk, med temperaturer som faller under 10 grader Celsius om vinteren og over 31 grader Celsius om sommeren. Det er varmt, solfylt og tørt om høsten, kult og tørt om vinteren, og varmt, fuktig og regnfull fra vår til sommer. Oppført institutter i Hong Kong (SAR) Bor i Hong Kong (SAR) Undervisningsavgift (for ikke-lokale studenter) varierer mellom US11,500 US34,000 per år. Overnatting i vandrerhjem koster mellom US1,900 US5,800 per år. En leilighet med 1 soverom kan koste alt mellom US12,600 og US23,000, avhengig av plasseringen. Ekstra levekostnader er vanligvis ikke høyere enn US6 400 per år, selv om dette beløpet kan være lavere. Spar penger og dykk inn i lokal kultur - spis i en Cha Chaan Teng, det kinesiske svaret på en kafeakute. Tjenesten er grunnleggende, men maten er deilig, og du kan ikke slå prisene. Dessuten kan du spise måltidene dine på campusstudentene, og prisen er lav. Å ha måltider kan spare mye. Selv om kredittkort utstedt i utlandet er mest akseptert i Hong Kong, kan utenlandske kortutstedere belaste utenlandske transaksjonsgebyrer, noe som gjør kredittkortbetaling dyrere. Hongkong har arvet gammel kinesisk arv og opplevd en periode med vestlig koloniale innflytelse. Hongkong er en mangesidig by hvor engelsk og kantonesisk, Feng Shui og fotball, tårnhøye skyskrapere og historiske steder finnes side om side. Du kan slappe av ved en fortauet cafeakute, ta opp Tai Chi, eller gå tur i en av våre flotte landsparker. Hong Kong er også kjent som et shopper039s paradis. Med toppmoderne telekommunikasjon og internett-system kan du kontakte vennene dine og familie, bestille et måltid og få høyhastighetsnedlastinger. Hong Kong er det perfekte utgangspunktet for det spennende kinesiske fastlandet. I nord ligger de landlige nye territoriene hjem til store parker, gamle landsbyer, rolige våtmarker og variert dyreliv. Over 200 fjerntliggende øyer har i stor grad beholdt sin naturlige karakter, tilgjengelig for den eventyrlystne, men fjernet fra rigorene i det moderne liv. Studier i Hong Kong (SAR) Gjennom årene har universitetene i Hong Kong fokusert på å fremme kvalitet høyere utdanning ved å ønske seg talenter, opprettholde akademisk frihet, respektere institusjonell autonomi, støtte samarbeid og fremme faglig utveksling. Hong Kong ønsker å videreutvikle seg som et regionalt utdanningssenter med universitets - og kvalitetsinstitusjoner i verdensklasse, gjennom diversifisering og internasjonalisering. Universiteter fokuserer på å tilby tospråklige studenter en bred kunnskapsbase, et globalt perspektiv, samt evnen til å tenke kritisk og kreativt, og evnen til å jobbe selvstendig og samarbeidende. Over 3 700 utenlandske selskaper har basert sine Asia-Pacific operasjoner, med over 200 000 ansatte. Finn den beste informasjonen om hva du vil studere i Hong Kong. inkludert studietilbud, karrieremuligheter, studentliv, levekostnader og mer. Videregående opplæringsinstitusjoner Av de 17 lokale gradsbevisende institusjonene i Hong Kong er tre rangert i verdens topp 50 og Asias topp 10 ved Quacquarelli Symonds University Rankings 2013-14. Ni er offentlig finansiert og åtte er selvfinansierende institusjoner. I 2013 rangerte Times Higher Education-undersøkelsen to universiteter i Hong Kong i verdens 100 beste, og tre i 100 under 50-rangeringen (topp 100 universiteter mindre enn 50 års historie). I følge Financial Times-undersøkelser i 2013 er Hong Kong-universitetene også vert for noen av verdens beste bedriftsadministrasjon og utøvende forretningsføringsprogrammer. Mange institusjoner samarbeider med prestisjetunge universiteter over hele verden for å tilby felles faglige programmer, spesielt MBAer. Opptakskrav Institusjoner i Hong Kong har en høy grad av autonomi ved opptak av studenter, og opptakskravene kan variere mellom ulike institusjoner. Noen institusjoner vil invitere søkere til å delta i intervjuer. Det anbefales at du leser kursopplysningene fra institusjonene nøye og kontakt institusjonen / institusjonene du har tenkt å søke om, hvis du trenger mer råd og avklaring. Vanligvis skal hoveddokumentene studentene gi, inkludere følgende: Et videregående opplæringsbevis Bevis for tilfredsstillende resultater i ditt land039s Leaving eller Aptitude eksamener Hvis engelsk ikke er ditt morsmål, må du ta TOEFL (Test of English as Foreign Språk), IELTS (International English Language Testing System), eller tilsvarende eksamener. Selvfølgelig bør du kontakte institusjonenes opptakskontor for mer detaljert informasjon. For mer informasjon om høyere utdanning opptaksprosessen besøk: studieinhongkong. edu. hkenapply-to-studyadmission-requirement. php Faglige grader Regjeringen arbeider for å gi flere studiebaner for videregående skoleavhengige, med flere inngangs - og utgangspunkter. Noen av dem vil studere bachelor039s studium. Noen vil velge å studere underprogrammer. Etter oppgradering, kan de forfølge studier i topp-grad programmer og få sine lavere kvalifikasjoner. Foruten bachelorprogrammer som tilbys, kan studentene også velge et bredt mangfold av delprogrammer, ulike videre - og yrkesprogrammer som best passer deres interesser og evne. Det er også et bredt spekter av lærte og forskerutdanningsprogrammer for studenter som har uteksaminert seg fra sine bachelorstudier å velge mellom. Forskningsmuligheter Høyere utdanningsinstitusjoner i Hong Kong gir også kvalitetsforskning. De legger vekt på tverrfaglig og interinstitusjonelt samarbeid i forskningsaktiviteter. Hong Kong-regjeringen opprettet Research Endowment Fund i 2008, som gir en stabil finansieringskilde for forskning utført av høyere utdanningssektoren i Hong Kong. To attract both outstanding local and non-local students to pursue PhD studies in Hong Kong, The Hong Kong PhD Fellowship Scheme was launched in 2009. The scheme provides a monthly stipend and a conference and research-related travel allowance per year will be provided for a period up to three years. Additional support is possible for students who need more than three years to complete their PhD degree. Study language Hong Kong is an international city where both English and Chinese are official languages and English is used as teaching medium in most university courses. Students are able to learn authentic Chinese at the higher education institution they are enrolled in. English language preparation for studying in Hong Kong Develop your academic English language skills in order to meet the English language requirements at universities in Hong Kong offering degree studies for international students. Choose an English language school anywhere in the world and pick your preferred English exam preparation course from diverse language course options. Curriculum Higher education institutions in Hong Kong adopt international standards in curriculum design and quality assurance, and their qualifications awarded are internationally recognized. Academic freedom and a highly internationalized campus broaden students gained knowledge and expose them to different learning perspectives. Study Visa Once accepted by a higher education institution, students must get a student visa or entry permit in order to be able to study in Hong Kong. All non-local students need one, whether they come for an exchange programme or full-time studies. In general, non-local students will need local sponsors, which can be arranged through their institutions, with the necessary supporting documents. Normally, the Immigration Department requires the following documents, although they may ask for others depending on the actual circumstances: ID995A form, completed and signed ID995B form completed by university representative Photocopy of identity card andor travel documents Recent photo Photocopy of letter of admission to an education institution in Hong Kong Evidence of your financial standing (bank statements, passbooks, proof of scholarship funds) Evidence of your accommodation arrangement in Hong Kong Please contact your institution for visa information upon admission. Individual institutions will help non-local students apply for their visas or entry permits, or even complete the process for them. Master of Science (M. Sc.) 47 programmes Master of Arts (M. A.) 18 programmes Master of Business Administration (MBA) 11 programmes Master of Engineering (M. Eng.) 6 programmes Browse by Country The Netherlands (also known as Holland) was the first non-English-speaking country to offer degrees in English. Therefore, various programmes are taught in English and are very internationally oriented. EUs hidden gem Estonia is becoming a new hot-spot for studies abroad. Estonias vibrant and affordable environment together with well-developed technology sector make Estonia an attractive place to study and live. With high-quality higher education, internationally accepted degrees and various scholarships this is a safe target country for international degree. Finland is situated in northern Europe and neighbours Sweden, Norway and Russia. For an international student Finland is both an exotic and a safe target country. Finnish society is credible: a networked and transparent open civic society, where education is always a top first priority. Situated in Central Europe, Hungary is one of the most popular touristic destinations in Europe and in the world. If you havent heard about the famous Balaton lake or the thermal water cave system, you have at least hard of the beauty of its capital Budapest and about the delicious Hungarian cuisine. From literature to landscape, from innovation to internationalisation, Ireland offers a lot of opportunities in education and research and the warmest of welcomes from the worlds friendliest nation Why not Lithuania More students chose Lithuania as their destination for higher education studies every year, with 92 of them recommending Lithuania to their friends. Learn why The UN consistently ranks Norway as having the highest standard of living in the world based largely on average levels of education and income, combined with expected length of lifetime. Studying in Poland will provide a solid education which will thoroughly prepare you for work in the most advanced labour markets of the world, at the same time stimulating your own personal development. You will also have the unique opportunity of meeting outstanding specialists and renowned intellectuals in your chosen field. Swedish universities are renowned for their investigative research and independent thinking, and this reputation is cemented with nationally certified degrees and rigorous quality control. As a country, Sweden is an open and multicultural society with a long tradition of welcoming international students. The UK has one of the most cosmopolitan societies within Europe and you will study with people from all over the world. The variety of universities and degrees is broad and degrees will be accepted worldwide. Canada has one of the strongest economies in the world, and Canadians enjoy a high standard of living, as well as an internationally renowned university system. The U. S. is home to some of the most prestigious universities in the world. It has an internationally renowned education system, and offers a huge variety of English-language courses and speciality degrees. Australia is well known for its warm climate, great beaches and exceptional higher education system. It has strong influences from both Europe and Asia, and with the worlds second highest development index, it is a fantastic place to study Tuition Fee PreferencesADMIS Hong Kong Limited is a leading futures broker for both individual and institutional investors in Hong Kong. Vi har levert globale futures og opsjonshandelstjenester til våre kunder i Asia Pacific-regionen i nesten 20 år. Vårt team er erfarne, og spesialiserer seg på futures og opsjonshandel i råvarer, metaller og aksjeindeksmarkeder. ADMIS Hong Kong er et heleid datterselskap av Archer Daniels Midland Company (ADM). en verdensledende innen bearbeiding og gjæringsteknologi for landbruksprodukter, og en av bestanddelene i SampP 500. Vår effektive døgnet rundt Hong Kong-virksomhet har direkte koblinger til internasjonale futuresutvekslinger og gir våre kunder premier rabattmeglingstjenester.

No comments:

Post a Comment